غار نول

  • ۰
  • ۰



دئنا

دئنا واژه ای اوستایی به معنای وجدان بیدار و آگاه. واژه ی دین هم از دئنا آمده است

 

با درود

شنیدن نام آبشار ناری همیشه حسی خاص رو در درون من شکوفا می کرد. یکی از آرزوهام این بود که یه روز این قدر توانایی داشته باشم که بتونم آبشار دره ناری رو ببینم.

چند روز پیش دوستم سارا بهم خبر داد که قراره هیئت کوهنوردی شهرستان یه تیم ببره آبشار ناری.

در پوست خودم نمی گنجیدم و همون لحظه گفتم منم میام. خانواده کمی نگران بودند چون من مدتها بود کوهنوردی نکرده بودم. اما من مثل همیشه با سماجت خاص خودم برای گردش تصمیم گرفتم با تمام توانم اماده رفتن بشم.

و به لطف خدا دیروز صبح حدود ساعت ۷ به سمت گردنه ای که در گویش محلی به آن ملی کشی می گن

meli koshi

 در اطراف دشتک رفتیم تا صعود رو آغاز کنیم. کمی دلشوره داشتم اما همش خدا خدا می کردم  که یه توانی داشته باشم تا بتونم آبشار رو ببینم.

بعد از کمی معطلی حرکت کردیم. از بس حواسم به عکس گرفتن بود و ذوق دیدن آبشار یادم نبود که زمان رو یادداشت کنم.

بسم الله الرحمن الرحیم  و آغاز حرکت.

مسیر خیلی سخت به نظر می رسید اما این قدر گرم عکس گرفتن بودم که حواسم به خیلی چیزها نبود.

هر گام که برمی داشتم ذکر لبم خدایا شکرت بود . . . چون احساس می کردم هیچ چیزی بهتر از این نمی تونم به زبون بیارم. ما حدود ۸۰ نفر در ارتفاع زیادی قرار داشتیم و زیر پامون دره ای بود که یه لحظه نگاه کردن بهش دلشوره خاصی ایجاد می کرد.

خیلی از جاها نمی تونستم عکاسی کنم چون دوستان پشت سر من معطل می شدند و این بر خلاف اخلاق کوهنوردی بود. اگرچه من باز هم نمی تونستم چشم از این همه زیبایی بردارم. آرام آرام حرکت می کردیم و من چشمانم اطراف را می دید که چه قدر زیبا بود.

حالا ما رو تلی قرار داشتیم که باید از آن فرود می آمدیم تا برسیم به دره پرل

paral

 

دورنمای دره پرل

 

من تمام این زیبایی رو می دیدم

 

 

دنا از اینجا چقدر باشکوه بود اما میان این همه غبار

 

دورنمای دنا

 

گل های زیبایی رو میشد رو زمین دید

 

 

کوه های اطراف و جنگل بلوط

 

 

دره رو میشد از این بالا دید

 

 

و اینجا جلوه ای از بهار سبز  رو دیدم

  • ۹۳/۱۰/۲۰
  • سید محسن حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی